Miscare acasa sau la sala?

Ne dorim perfectiune si ne ascundem in spatele aparentelor, insa uitam de placerea pura si simpla de a trai viata. Nu vreau sa te supar, dar cand cineva iti spune ca totul este posibil pe lumea aceasta, sa nu il crezi, este o forma placuta de a spune, insa de la a spune, pana la a demonstra, este cale lunga, iar noi suntem limitati din punct de vedere gentic. Din punctul meu de vedere, limitele sunt limite si nu trebuie sa le depasim de multe ori in viata pentru ca vom avea de suferit pe termen lung. Este bine sa iti cunosti limita si sa ajungi pana la ea, dar sa nu o ignori.

 

Am colaborat cu multe persoane la distanta, dar putine au fost cele care faceau antrenamentul acasa. Majoritatea mergeau la sala din mai multe motive pe care am sa le enumar pentru a intelege mai bine diferenta intre antrenamentele facute acasa si antrenamentele facute intr-o sala.

Odihna, liniste, mancare, somn, TV, seriale, copii, parinti… la acestea te gandesti cand spui acasa. Miscarea in casa apare spre finalul listei, cand tot ce inseamna relaxare a fost deja enumerat. Acesta este principalul motiv pentru care antrenamentele facute acasa nu au rezultatele dorite. Acasa este zona de confort, locul in care te refaci dupa o zi agitata. Acasa este mai usor sa cedezi si sa inlocuiesti antrenamentul cu o ora de seriale sau, in cazul parintilor, o ora petrecuta cu cei mici.

La ce te gandesti cand spun sala? Miscare, calorii arse, transpiratie, febra musculara, apa, echipament sportiv, atitudine, socializare, vointa, motivatie, sanatate, stare de bine, nu? Cand esti in sala exista doar o singura alternativa, miscare. Acolo e locul tau, locul in care te ocupi de tine,iar daca tu esti fericit cu tine, sigur cei din jur vor fi placut surprinsi de atitutinea ta.

Rezultate pozitive si de durata poti in ambele cazuri, insa sansele sa ajungi intr-o forma mai buna la sala sunt mai mari decat in cazul antrenamentelor facute acasa. Sunt si persoane cara nu au sali de fitness in zona, care nu au timp sa iasa si fac miscare acasa, insa ele sunt foarte motivate, iar unele dintre acestea au experienta si pot aplica acasa ce au invatat in sali sau in sporturile de performanta pe care le-au practicat in trecut.

Sa luam in calcul si persoanele care nu au posibilitati materiale sa mearga la sala. In cazul lor cea mai buna varianta ar fi sa iasa in parc sa alerge. Este cea mai buna forma de miscare atunci cand nu ai alternative!

Suntem diferiti din fericire, iar asta ne da libertatea de a alege ce este bine pentru noi. Cu cat cauti mai mult diferentele, cu atat iti va fi mai usor sa renunti. Cea mai buna varianta este sa incepi! Nu stii de unde? Iti spun eu imediat!

  1. Incearca sa iti faci un test de efort sa iti cunosti conditia fizica dupa recomandarile unui specialist.
  2. Un set de analize de baza te poate motiva instant sa adopti un stil de viata echilibrat.
  3. Invata exercitiile de baza in fitness, invata sa alergi, invata sa faci diferenta intre o executie corecta si una gresita.
  4. O poza inainte de a incepe sa faci miscare pentru a iti urmari evolutia.
  5. Invata bazele minime ale nutritiei echilibrate adaptate la stilul tau de viata.
  6. Renunta la orice dieta, invata sa te hranesti.
  7. Nu astepta ca prietenul/prietena sa isi faca abonament la sala.
  8. Cu un abonament pe o luna iti vei da seama daca merita sau nu sa iti maresti perioada contractuala. Nu incepe cu 3 luni de abonament, chiar daca este oferta!
  9. Miscarea periodica nu se compara cu sportul de performanta asa ca nu incerca sa le compari.

 

Oricum ar fi, incepe sa faci miscare! Ocupa-te de tine, chiar daca este acasa, in sala sau in parc. Tu esti cel mai bun instructor si cel mai bun nutritionist pentru tine, dar daca nu incerci nu ai de unde sa stii.

 

Sa ne vedem sanatosi!

Leave a Reply

×