Fitnessul in timpul sarbatorilor de iarna

Fitnessul in timpul sarbatorilor de iarna

Crăciunul este un moment de sărbătoare și de multe ori aduce cu el si excese culiare. Acestea duc frecvent la acele „rezolutii” de Anul Nou privind slabitul si schimbarea stilului de viata. Nu este surprinzător faptul că mulți oameni se luptă să mențină un stil de viata sănătos si echilibrat în luna decembrie. Dacă fitness-ul si mancatul sanatos nu mai sunt prioritare in aceasta perioada a anului, probabil că va identificati cu unele dintre următoarele situatii:

  • Sunteti prea ocupati cu pregătirile de Crăciun
  • Sunteti invitati la multe petreceri de Craciun
  • Profitati de zilele libere si sunteti constienti ca ati exagerat cu mancarea si bautura in perioada sarbatorilor
  • În ianuarie, va promiteti ca va veti schimba stilul de viata pentru a scapa de kilogramele „castigate” in luna decembrie

Dacă oricare dintre aceste fraze va suna cunoscut, aceste sfaturi vă pot ajuta. Pentru a vă bucura de sărbătorile de Crăciun și pentru a menține silueta dar si starea generala de sanatate incercati sa:

  • Mentineti antrenamentele
  • Incercati sa eficientizati antrenamentele
  • Limitati consumul alimentelor bogate caloric

Daca urmati aceste sfaturi, va asiguram că, atunci când sezonul festiv se apropie de sfârșit, nu va trebui sa faceti eforturi uriase pentru a reveni în formă.

 Incercati sa nu renuntati complet la antrenamente

Unul dintre cele mai grele lucruri pe care trebuie să-l faci atunci când sunteti foarte ocupat, este să iti faci timp pentru antrenamente. Dacă de obicei faceti antrenamente de câteva ori pe săptămână, activitatile suplimentare din aceasta perioda a anului  va pot aglomera si ca atare sa renuntati la mersul la sala. Cu toate acestea, faptul ca scadem frecventa antenamentelor nu inseamna ca si tonusul nostru trebuie sa aibe de suferit. Studiile au arătat că o perioadă de câteva săptămâni de antrenamente mai usoare, de intretinere, poate duce la pierderi minime sau chiar mentine intact tonusul muscular. Exista si cazuri in care, dupa o perioda mai relaxata din punctul de vedere al activitatii fizice, va puteti simti mai fresh si mai energizat, datorita faptului ca organismul dvs a avut timp sa se refaca.

Daca in programul dvs de antrenament alternati sesiunile de anternament dificile cu unele mai putin dificile, de recuperare, puteți apoi să omiteți sesiunile mai ușoare, ceea ce va economisi timp. O sesiune de recuperare devine acum o zi de odihnă, iar avantalul acestei strategii este că nu renunțați la antrenamentele de calitate. În acest fel vă mențineți tonusul muscular la care ați muncit din greu pentru a-l obține.

  • Antrenamente scurte dar eficiente

In afara faptului ca puteti renunta la o parte din antenamentele usoare de intretinere, puteti mari eficacitatea antrenamentelor, astfel scurtand durata lor.

  • Antrenamente cu greutati

Un antrenamtent tipic cu greutati implică executia a două sau mai multe seturi dintr-o serie de exerciții, cu o perioadă de recuperare de orice între 30 de secunde și câteva minute între fiecare set. Această perioadă de recuperare este o componentă esențială a antrenamentului dvs., dar daca sunteti presat de timp, puteti sa scurtati sau chiar sa renuntati la unele pauze intre seturi. În loc să vă relaxați și să vă recuperați între seturi, încercați să efectuați exerciții complementare în timpul recuperărilor,  alternând între următoarele grupe de mușchi:

• piept și partea superioară a spatelui.

• biceps și triceps.

• Abdomen și partea inferioară a spatelui.

• cvadriceps și fese.

slabeste sanatos, slabeste rapid, constanta slabeste, romania slabeste, masa musculara, cardio sau forta

Cardio

Fiecare antrenament ar trebui să includă o încălzire dar și exercitii cu intensitate mai mica spre sfarsitul antrenamentului, asa ca nu există nici o șansă de a economisi timp de acolo. Cu toate acestea există o solutie pentru a reduce durata, dar totuși să beneficiați de rezultatele unui antrenament de calitate. În loc să faci o sesiune clasica de cardio, încercați câteva dintre următoarele alternative de economisire a timpului:

  • Alternarea intesitatii exercitiilor. Indiferent dacă faceți jogging în aer liber sau dacă folositi o banda sau bicicleta, alternati intensitatea exercitiului pentru a obtine rezultate mai bune decat in cazul unui antrenament clasic si astfel să vă reduceți durata antenamentului și totuși să rămâneți în formă.
  • Antrenamente scurte dar intense. Incercati sa concentrati tot efeortul unui antrenament banal in doar cateva minute de antrenament la capacitate maxima care va va stoarce de energie. Este greu – dar o sesiune de antrenament scurtă dar intensa aduce la fel de multe beneficii ca și antrenamentul obișnuit. Nu uitați întotdeauna să includeți in antrenament cateva minute de incalzire dar si de relaxare la sfarsit.

Limitati consumul alimentelor bogate caloric

stil de viata sanatos, slabeste rapid, slabeste sanatos, romania mai sanatoasa

Pate cea mai eficienta metode de a ramane in forma la sfarsitul sarbatorilor de iarna este sa fim cumpatati si sa ne stabilim limitele. Acest lucru este pe cat de usor de spus, pea tat de usor de pus in practica atunci cand suntem inconjurati de atatea bunatati. Este absolut imposibil sa nu ne bucuram de mancarurile specifice acestei perioade dar o putem face si cu responsabilitate si cumpatare. O felie de cozonac sau un pahar de vin nu vor face pagube de nereparat, dar daca facem un obicei din consumul acestor alimente pe pearcursul sarbatorilor de iarna , va trebui sa depunem mult efort in sala de forta pentru a anula aceste calorii

Cu totii ne confruntam cu lipsa timpului in special in aceasta perioada a anului, dar cu o mică planificare, sezonul festiv poate fi plăcut și sănătos. Cu ajutorul unui antrenament bine pus la punct dar și urmând câteva strategii inteligente de alimentație, vă puteți menține tonusul muscular dar si silueta!

 

Leave a Reply

×