Ce se intampla atunci cand sarim peste antrenamente

Ce se intampla atunci cand sarim peste antrenamente

Ce se intampla atunci cand sarim peste antrenamente

Indiferent cat de dedicati sunteti unui stil de viata activ, mai devreme sau mai tarziu, se va intampla: veti sari peste un anternament, doua, trei … Poate ca de vina este o vacanta mai prelungita, multe ore suplimentare petrecute la birou, o accidentara, o problema de sanatate sau orice alta activitate care it va ocupa timp dar in special energie.

Dar cat va are de suferit conditia fizica?

Ai muncit din greu sa ajungi la forma fizica dorita: ore intergi de cardio si tone de greutati ridicate. Dar cat timp petrecut departe de activitatile fizice este ideajuns pentru a vedea o schimbare in organism. Studiile facute de Hoag Orthopedic Institute in Irvine, California, sustin ca o perioada mica sau medie, de o saptamana pana la o luna, nu are efecte vizibile asupra organismului. Aceasta perioada de timp variaza de la o perosoana la alta, in functie de organism. Ca si regula generala, cu cat esti mai fit, cu atat va dura mai mult timp sa pierzi masa musculara si sa maresti nivelul de grasime din corp. Organismului tau nu ii place schimbarea, incercand in mod constant sa isi pastreze homeostazia.  Deci , cu cat sunteti mai antrenati si mai fit, cu atat va dura mai mult transformarea organismului.

repau, pauza de antrenamente, romania mai sanatoasa, slabeste rapid, slabeste sanatos

O pauza de 7- 10 zile nu va avea nici un efect asupra corpului, indiferent de ce conditie fizica aveti. O perioada de pauza mai mare de 14 zile s-a observat ca poate reduce capacitatea cardiovasculara, masa musculara si sensibilitatea la insulina, iar o periada mai mare de 2 luni are efecte vizibile asupra conditiei fizice generale.

Ce pierdem ? forta sau rezistenta?

Corpul tau va reactiona diferit in functie de ce istoric de antrenemente aveti. Acest lucru se datoreaza faptului ca muschii sunt formati din 2 tipuri de fibre:

  • Fibre cu contractie lenta– numite si tonice, oxidative, rosii sau de tipul I – folosite pentru a genera tensiune mica spre medie pentru durate indelungate de timp, precum mentinerea posturii, mers la pas lent sau alergare usoara gen maraton.
  • Fibre cu contractie rapida– numite si fazice, glicolitice, albe sau de tipul II – folosite cand e nevoie de o forta mult mai mare (precum alergarea unui sprint sau ridicare greutatilor) dar care obosesc mult mai repede datorita proceselor energetice pe care le necesita.

In viata de zi cu zi, fibrele cu contractie lenta sunt folosite mai mult, acestea ajutand la activitati esentiale vietii, si ca atare acestea se vor atrofia mai greu decat fibrele de tip II. In concluzie, capacitatea dvs de a face exercitii cu greutati va avea mai mult de suferit ca urmare a unui repaus prelungit.

Pauzele nu sunt in totalitate rele

Cateva zile de pauza pot îmbunătăți aptitudinea dvs. mentala dar si fizica. Trupul și mintea dvs. au nevoie de pauze, atât pentru odihna dar și pentru a obține performanțe optime.  Antrenamentele dificile si perioadele scurte de odihna intre ele pot duce la oboseală și, în mod ironic, la performante inferioare, aparand așa-numitul “sindrom de suprasolicitare “.

Semnele care ti-ar putea arata ca organismul tau sufera de acest sindrom de suprasolicitare sunt:

  • Dureri musculare la mai mult de 72 de ore de la antrenament
  • Stari de greata
  • O stagnare a performantelor

repau, pauza de antrenamente, romania mai sanatoasa, slabeste rapid, slabeste sanatos

 

Cum ne reapucam de antrenamente

În funcție de cât timp a durat pauza – și cat de leneș ai fost – este recomandat sa nu tineti antrenamentele la acelasi nivel de intensitate cu care erati obisnuit inainte de pauza. Antrenamentele trebuiesc reluate treptat, incepand cu o intensitate mai mica, iar apoi, in cateva saptamani sa ajungeti la intensitatea obisnuita a antrenamentelor dinaintea pauzei. In acest mod preveniti accidentarile, care ar putea sa va arunce din nou intr-o perioada de repaus, de data aceasta involuntara.

Un lucru imbucurator este faptul ca mușchii au celule satelit – în esență celule stem musculare – care ajută la stimularea sintezei proteinelor . Antrenamentele de forta maresc producerea de celule satelit iar aceste schimbări rămân ani de zile, chiar daca nu mai facem exercitii cu greutati. Ca urmare a acestui fapt, putem spunce ca, muschii au memorie: adica o persoana cu o conditie fizica buna isi va reveni in forma mult mai repede dupa o pauza de la antrenamente.

 

 

 

 

 

Leave a Reply

×