De ce sa alegem o dieta bogata in fibre?

De ce sa alegem o dieta bogata in fibre?

 

Cercetările au arătat că dietele cu conținut scăzut de grăsimi și bogat in fibre bogate reduc riscul bolilor de inimă, diabetului, sindromului intestinului iritabil și chiar al unor cancere.

Fibrele sunt părțile indigestibile ale alimentelor pe bază de plante, cum ar fi fructele, legumele, fasolea , care călătoresc prin intestin și contribuie la imbunatatirea digestiei digestiei. Acest nutrient esențial se încadrează în categoria carbohidraților, dar spre deosebire de majoritatea carbohidraților care se descompun în zahăr, fibrele rămân neatinse când trec prin corp.

slabeste sanatos, slabeste rapid, constanta slabeste, romania slabeste, masa musculara, dieta bogata in fibre

Există două tipuri de fibre: solubile și insolubile. Fibrele solubile provin din structurile celulelare ale plantei si odată ce intră în tractul digestiv, se amestecă cu apă pentru a forma un gel în tractul digestiv care formeaa legaturi cu acizii grași. Acest lucru încetinește digestia și viteza de absorbție a zahărului si, ca urmare, nivelul de zahăr din sânge se stabilizează iar nivelul colesterolului scade, ceea ce, la rândul său, ajută la prevenirea bolilor de inimă.

Pe de altă parte, fibrele insolubile provin din partile tari, structurale ale plantelor, cum ar fi tărâțele, cojile de semințe, de fructe și de legume. Fibrele insolubile își fac drumul prin sistemul digestiv ramanand relativ intacte, acționând ca o “mătură” intestinală care ajuta la eliminarea toxinelor din colon.

Ambele tipuri de fibre sunt necesare, dar nici unul nu poate funcționa de unul singur. Ambele tipuri de fibre sunt complet dependente de cantitatea de apa din organismul dumneavoastră. “Fibrele sunt ca un burete, deci chiar și o cantitate suficientă de fibre nu va funcționa fără apă suficientă”.

Beneficiile unei diete bazate pe fibre

În plus față de reglarea tractului intestinal, o dietă bogată în fibre duce si la scaderea riscului de boli de inimă și de cancer mamar. Fibrele pot contribui, de asemenea, la scaderea in greutate deoarece te fac sa te simti satul fara calorii suplimentare (fibrele insolubile nu au calorii). Unele studii ca o dieta bogata in fibre duce si la disparitia unor alergii alimentare severe. O dieta bogate in fibre este perfecta pentru persoanele care au probleme digestive, cum ar fi constipația sau un stomac deranjat. Când nu există suficiente fibre în dietă, bacteriile rele pot prelua controlul.

Fibrele ajută la alimentarea sistemului gastrointestinal, care joacă un rol important în stimularea sistemului imunitar, spune dr. Andrea Arikawa, profesor de nutriție și dietetică la Universitatea North Florida. Odată ce fibrele nedigerate ajung în intestinul gros, ele servesc drept combustibil prebiotic pentru bacteriile „bune” care trăiesc acolo. Cand nu exista fibre suficiente in dieta, va fi favorizata cresterea bacteriilor care pot supravietui cu grasimi si proteine ​​(„bacteriile rele”).

slabeste sanatos, slabeste rapid, constanta slabeste, romania slabeste, masa musculara, dieta bogata in fibre

Ce cantitate de fibre este recomandata?

Valoarea recomandată zilnică de fibre este de 25 de grame pentru femei și de 38 de grame pentru bărbați. Dar merită menționat că aceste numere sunt doar cerințele minime. Orice valoare intre 25 si 40 grame de fibre la femei si 38 si 50 grame de fibre la barbati este considerata sanatoasa.

In cazul in care se depasesc valorile maxime tolerabile (de la 40 la 50 de grame pentru majoritatea oamenilor) rezultatul poate fi: gaze, balonare, crampe și, în mod ironic, constipație. Important este ca, daca doriti sa cresteti aportul de fibre, faceti-l treptat si beti mult lichide. Cei care tin diete cu conținut scăzut de carbohidrați (dietele ketogenice) sunt predispusi cel mai mult la un deficit de fibre, deoarece multe fibre se găsesc în cereale și fructe (consumate intregi si nu stoarse sau in sucuri).

Suplimente de fibre

slabeste sanatos, slabeste rapid, constanta slabeste, romania slabeste, masa musculara, dieta bogata in fibre

Putem să luăm suplimente de fibre pentru a stimula aportul nostru zilnic? Da și nu. Capsulele și pulberile vă pot ajuta, dar nu sunt un înlocuitor unu-la-unu pentru alimente bogate în fibre naturale. Suplimentele de fibre ar trebui utilizate numai pentru a completa o dietă bine echilibrată, dar niciodată ca sursă primară. In cazul in care chiar aveți nevoie de suplimente, fiți atenți la sursele sintetice ale fibrelor, cum ar fi metilceluloza, policarfiolul de calciu și dextrina de grâu. Sunt substanțe care nu pot lua locul fibrelor naturale care au nevoie de procesare din partea organismului nostru dar daca chiar suntem nevoiti sa le luam se recomandă psyllium și inulina, care este, de asemenea, si un prebiotic. In concluzie putem spune ca cele mai bune surse de fibre sunt întotdeauna alimentele întregi, cele mai multe dintre acestea conținând cele două tipuri de fibre.

 

Leave a Reply

×